JAK WYBRAĆ ODPOWIEDNIE BIURO RACHUNKOWE? – Przeczytaj

0 Comments

JAK WYBRAĆ ODPOWIEDNIE BIURO RACHUNKOWE? – Sprawdź


Prowadzenie firmy  to zajęcie pełne wyzwań i obowiązków. Odpowiednie prowadzenie księgowości działalności gospodarczej to podstawa jej prawidłowego działania, a do tego niezbędny jest wybór dobrego biura rachunkowego. Podpowiadamy, jak wybrać dobre biuro rachunkowe.

Kwalifikacje księgowego / biura rachunkowego

Do 10 sierpnia 2014 roku chcąc zajmować się zarobkowym prowadzeniem ksiąg rachunkowych, należało posiadać Licencje Ministra Finansów. Obecnie, aby otworzyć własne biuro nie wymagane są żadne uprawnienia – biuro księgowe może otworzyć każdy. W związku z tym warto sprawdzić czy księgowy ma odpowiednie kwalifikacje. Można to zrobić sprawdzając czy księgowa posiada:


Licencja Ministra Finansów – certyfikat księgowy. Aktualnie nie jest już obowiązkowa, natomiast wielu księgowych z wieloletnim stażem posiada dokument wydany przez ministerstwo finansów. Obecnie licencja ta jest jednym z wielu dokumentów, która potwierdza zdobycie odpowiednich kwalifikacji. Polecamy: https://znany-ksiegowy.pl/malopolskie

Certyfikaty Centrum informacji Księgowej. Instytucja zajmuje się certyfikowaniem biur rachunkowych i księgowych. Prowadzi egzaminy dla księgowych i weryfikuje biura rachunkowe pod kątem określonych wymagań, nadając odpowiedni certyfikat. Informacje o certyfikowanych księgowych i biurach rachunkowych udostępnia przedsiębiorcom na www.cik.org.pl, tworząc największa tego typu bazę w kraju.

Potwierdzenia szkoleń i kursów księgowych. Kursy i szkolenia, które przebyła księgowa informują klienta, że właściciel biura rachunkowego poszerzaoraz aktualizuje swoją wiedzę. Jest to bardzo znaczące szczególnie w branży księgowej, w której przepisy zmieniają się na okrągło.

Ubezpieczenie OC na działalność biuro rachunkowego

Ubezpieczenie OC na działalność biura księgowego, powinno być obok kwalifikacji, podstawowym warunkiem przy wyborze usług księgowych. Ubezpieczenie ochrania Twoją firmę od odpowiedzialności finansowej za ewentualne błędy biura księgowego. Zasada jest prosta, czym większa kwota ubezpieczenia tym lepiej. Warto zapytać księgową o wysokość ubezpieczenia oraz czy prócz podstawowego zabezpieczenia posiada rozszerzoną polisę np. o ubezpieczenie kadr i płac, będzie to istotne w przypadku, gdy zatrudniamy {pracownika|pracowników